یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ |۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 11, 2024
کد خبر: 1176256
۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰
تصاویر/ برپایی موکب فرهنگی، هنری در پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی کاشان

حوزه/ مسئول فرهنگی کمیته ستاد اربعین تصریح کرد: امر اسکان و تغذیه به عهده ستاد بازسازی عتبات است و بخش کمیته  فرهنگی اربعین را که ما به عهده داریم به دنبال استفاده از این فرصت برای تهذیب انسان ها است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام مهدی گرجی پیش از ظهر امروز در نشست مشترک ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات و کمیته ها و موکبداران ستاد اربعین استان اصفهان با خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن کنفرانس صدا وسیما اظهار کرد: اربعین متعلق به یک جمعیت خاص یا سازمان یا تشکیلات خاص نیست اربعین متعلق به همه ی بشریت است،حرکت عارفانه، عاشقانه و تمدن ساز می‌تواند در اربعین صورت بگیرد که می‌تواند منشا برکات مختلفی چون اتحاد، عشق و محبت بین ملت های مختلف باشد.

وی افزود: تشنگی بشریت را حرکت عالی اربعین می‌تواند سیراب کند، خیلی ها به دنبال ممانعت از تحقق اربعین جلوگیری هستند، اربعین اگر حرکتی زنده ای نبود، دشمنان دین دنبال ویرانگری آن نبودند و اگر به دسته های عزاداری تعدی و حمله می کنند نشان از زنده بودن آن است و نشان از این بوده که اربعین، یک حرکت فرهنگی و عاشقانه است که توانسته جای خود را بین ملت ها باز کند.

حجت الاسلام گرجی با بیان اینکه برای امام حسین (ع) آتش عشقی وجود دارد که تا قیامت این شور و عشق خاموش نخواهد شد،خاطر نشان کرد: یکی از کار های خوبی که ستاد اربعین استان انجام می‌دهد مدیریت، تسهیل و برنامه ریزی برای بهتر انجام شدن مراسم اربعین است.

وی افزود: چند مجموعه نقش بسزایی دارد از جمله ستاد بازسازی عتبات به علت خدمات مهمی که در عراق، کربلا، نجف و سامرا انجام می‌دهند مورد علاقه مردم عراق و استقبال علما و مسئولین عراق قرار گرفته است.

مسئول فرهنگی کمیته ستاد اربعین تصریح کرد: امر اسکان و تغذیه به عهده ستاد بازسازی عتبات است و بخش کمیته فرهنگی اربعین را که ما به عهده داریم به دنبال استفاده ازین فرصت برای تهذیب انسان هاست.

وی افزود: حرکت اربعین خود یک کار فرهنگی است که انسان ساز است که روح مقاومت، محبت. کرامت، سخاوت و وفاداری را احیا می کنید و ما در این بین پیام هایی را منتقل می کنیم چون برادری، اخلاق، توجه به دعا و ذکر، برائت و ولایت، تبری و تولی و اینها باعث شد که مردم عراق عاشقانه از ما پذیرایی می‌کنند.

حجت الاسلام گرجی بیان کرد: هر موکب یک رابط فرهنگی دارد و برای هر موکب یک روحانی در نظر گرفته شده است، موکب ها بخشی از هزینه ها برای پذیرایی و اطعام و بخشی را صرف کارهای فرهنگی خواهند کرد.

وی افزود: برنامه هایی برای کودکان و بانوان داریم که صورت می‌گیرد و ما باید به اربعین به عنوان یک فرصت تربیتی نگاه کنیم، چون جایی در دنیا چون اربعین پیدا نمی‌شود که اعزام و پذیرایی داشته باشیم.
مسئول فرهنگی کمیته ستاد اربعین در پایان اظهار داشت:خبرگزاری ها باید کمک کنند تا زائرین آنچه را که باید بدانند، اطلاع رسانی شود،کمیته ستاد اربعین نیز بروشورهایی را تهیه کردند که اطلاعاتی را به زائرین بدهند و اپلیکیشن ها و برنامه های متنوع مجازی برای نصب روی گوشی ها آماده شده است که اطلاعات مختلفی اعم از امین، سلامت، آداب زیارت، مسائل بهداشتی و ..را به زائرین می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha